dimecres, 5 de novembre del 2014

Que és el projecte Rossinyol?

Una mica d'història...
El projecte Rossinyol troba les seves arrels a Israel a mitjans dels anys setanta, quan un grup d'alumnes universitàries actuaven de mentors de nens i nenes d’entorns necessitats anomenat. Al  1998 és va implantar a Suècia amb la voluntat d'establir relació i diàleg entre estudiants de la Universitat i alumnat de primària, majoritàriament immigrants. La idea d'aquest és  “benefici mutu”, tant per al nen o la nena, com l’alumnat universitari que realitza la mentoria i exerceix com a model positiu, establint una relació personal amb els nens i nenes.
Fins avui s’han anat  incrementant el nombre d’universitaris que participen en el projecte, així com el nombre d'escoles d'Europa i, consegüentment d’infants/pre-adolescents que reben mentoria.

En que consisteix?
Els mentors/es acompanyen setmanalment al nen/a per tal de compartir moments de diversió i oci, amb la intenció de que aquests serveixin per accelerar el  seu procés d’integració. 
Qui és el mentor/a?
Els mentors/es són aquells estudiants universitàris que s'hi ofereixen voluntàriament, i reben formació per a ser-ho.
Qui és el mentorat/da?
El mentorat/da són els nens o nenes que reben mentoria. Per a ser-ho és necessari que tant  la família (pares, mares i infants) tinguin  voluntat de participar-hi, i de passar per un procés de selecció per part de l'escola.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada